Internaat

Woon je ver van school? Zijn je ouders schippers? Heb je behoefte aan extra studiebegeleiding? Of vind je het gewoon leuk om je tijd met leeftijdsgenoten door te brengen? Dan biedt Internaat De Spits je een gezellige thuishaven. Het internaat ligt op dezelfde campus als de school.

Je hebt er je eigen slaapkamer, kan terecht bij de studiebegeleiding, en je kan meedoen aan toffe activiteiten, afgestemd op elke leeftijd. Samen met de begeleiders maak je er een fantastische tijd van!

TGO! de Spits
Thonetlaan 106
2050 Antwerpen

Contact:
directie@de-spits.be

Onze troeven

✓ vernieuwde kamers met internetaansluiting

✓ sport-, ontspannings- en tv-ruimtes met PlayStation en WII

✓ goede studiebegeleiding

verse en gezonde maaltijden

Femke

“Ik ben al een tijdje afgestudeerd van de Scheepvaartschool en houd er goede herinneringen aan over. Op internaat was er altijd wat te beleven. Er zijn altijd verschillende mensen rondom je. Maar je kan ook de rust van je eigen kamer opzoeken als je daar behoefte aan hebt. Het was mijn eigen keuze om op internaat te gaan. We konden altijd terecht bij de opvoeders als er iets was. Voor mij voelde het wat alsof ik al in  het secundair op kot kon gaan. Je hebt je eigen kamer met lavabo en je mag die inrichten zoals je wil. De douches en toiletten zijn gemeenschappelijk, maar dat vond ik zeker niet erg. Het was er heel proper, er werd elke dag gepoetst. Op woensdag deden we allerlei activiteiten zoals cinema, zwemmen, fotozoektocht, koken, fitness. Je had dan de vrije keuze om mee te doen. Ook wat huiswerk betreft, is het handig om op internaat te zitten. Er is altijd wel iemand waar je extra uitleg aan kan vragen.”