Welkom aan boord, vaar met ons mee naar je diploma!

Wij bieden een eerste graad A-stroom (1A, 2A) met als optie Nautische STEM-technieken. Wil je inschrijven in het eerste leerjaar? Lees dan zeker de informatie onderaan.

Vanaf het 3de jaar kan je kiezen tussen drie specifieke TSO-richtingen met dubbele finaliteit:

• Binnenvaarttechnieken
  • Maritieme Technieken Dek
  • Maritieme Technieken Motoren

In al deze richtingen krijg je een krachtige mix tussen theorie en praktijk. Zo word je goed voorbereid op de nautische sector of op het hoger onderwijs. Na een geslaagd 6de jaar behaal je een diploma secundair onderwijs. Mits het verwerven van de nodige vaardagen en eventueel een bijkomend assessment leidt dit tot een vaarbevoegdheidsbewijs.

Heb je meer zin om met je handen te werken dan om in de klas te zitten? Kies in de derde graad voor onze arbeidsmarktgerichte opleiding, dan ben je 50% van de tijd aan boord van een binnenvaartschip! Je volgt het 5de en 6de jaar Binnenvaart en Beperkte Kustvaart en eventueel vul je dit nog aan met een 7de jaar Aspirant-stuurman Binnenvaart – duaal. Zo behaal je de nodige competenties en een diploma secundair onderwijs.

Meer info? Stel je vragen via secretariaat@descheepvaartschool.be

Inschrijven?
Een rondleiding of informatie?

Kom je liever eens eerst op bezoek? Dat kan!
Of wil je graag meteen inschrijven? Ook dat kan!

Maak een afspraak via secretariaat@descheepvaartschool.be.

Je kan nog inschrijven voor een persoonlijke rondleiding op:

• Woensdag 20 maart 2024: van 13u tot 16u
  • Zaterdag 04 mei 2024: van 13u tot 16u
  • Zaterdag 01 juni 2024: van 13u tot 16u

Eerste jaar secundair onderwijs

Voor 1A kan je enkel aanmelden en inschrijven via de website https://meldjeaansecundair.antwerpen.be/. Via deze website kan je de vrije plaatsen bekijken van onze school. De aanmeldingen verlopen in chronologische volgorde.

Vanaf het tweede jaar secundair onderwijs: inschrijven schooljaar 2024-2025

Als je interesse hebt voor een eventuele inschrijving, nodigen wij je graag uit voor een bezoek aan onze school. Dit vraag je aan via een mail naar secretariaat@descheepvaartschool.be.

De rondleidingen vinden plaats op woensdag 13 maart, zaterdag 4 mei, zaterdag 1 juni, telkens tussen 13 en 16 uur. Maak vooraf een afspraak. Indien nodig kunnen we ook nog rondleidingen voorzien op andere momenten.

Richtingen volzet

Sommige studierichtingen zijn elk jaar snel volzet.

Als inschrijven voor een klas niet meer mogelijk is, kan je je eventueel op de wachtlijst laten plaatsen. Dit doe je door je een mail te sturen naar secretariaat@descheepvaartschool.be. We contacteren je dan om je aanmelding te bevestigen. Indien er een plaats vrijkomt, telt de volgorde van aanmelden.